Kundportal

Kundportal

Med Tengellas webbaserade kundportal så ger ni era kunder möjlighet att utbyta information med er digitalt i realtid. Kundportalen kan därmed både avlasta er kundsupport och minska administrationen då informationen görs tillgänglig automatiskt för kunden digitalt oavsett enhet eller tidpunkt. Ni kan antingen välja att länka kunderna till kundportalen alternativt att ni bäddar in portalen i er egen hemsida för enkel åtkomst.

Design och funktion av portalen kan enkelt anpassas efter varje kunds individuella behov, ni kan exempelvis länka till logotyper samt s k ”CSS-filer” för att själva kunna styra utseendet på portalen till viss del.
Ni har även möjlighet att aktivera tvåvägskommunikation genom Tengellas ärendehantering.

Följande funktioner är exempel på vad ni kan välja att aktivera för era kunder i kundportalen:

  • Se fakturor
  • Se stämplingar – se stämplingar som utförts på kundens schematillfällen medhjälp av Tengellas mobilkvittens
  • Se kommande schematillfällen – se planerade tillfällen, vilken tjänst och personal som är planerad.
  • Anmäla uppehåll –möjlighet att skicka in kundmeddelande som hamnar i Tengella där ni kan ta del av det.
  • Begära offert/extrajobb – likt ovan kan ett kundmeddelande om offert/extrajobb skickas in till Tengella.
  • Anmäla avvikelse – kunden kan anmäla en avvikelse vilket hamnar direkt i ert avvikelseregister medhjälp av Tengellas avvikelsehantering
  • Se avvikelser – kunden kan se registrerade avvikelser med status, beskrivning och åtgärd med möjlighet till utskrift och nedladdning av avvikelsen.
  • Se kvalitetskontroller – Kunden har möjlighet att se utförda kvalitetskontroller